شناسهٔ خبر: 31700 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نماینده تبریز:

بدون گرایش سیاسی منافع ملی را اولویت قرار دهیم/ حادثه قطار باید منجر به ارتقا و نوسازی ناوگان ریلی کشور شود/ استعفای مقام مسئول راه‌آهن اقدام به موقعی بود

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه وظیفه نظارتی نمایندگان حکم می‌کند بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و تنها با پررنگ کردن منافع ملی، به فکر پاسخگویی به مردم داغدار تبریز باشیم، گفت: این حادثه باید منجر به ارتقا و رفع مشکلات سیستم ریلی و ناوگان حمل و نقلی کشور شود.

زهرا ساعی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت:مردم تبریز خواهان پاسخگویی مسئولان در خصوص حادثه قطار مشهد-تبریز هستند.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه خوشبختانه از همان ابتدای حادثه شاهد تلاش مسئولان حتی در سطح دولت برای شفاف شدن ابعاد قضییه بودیم، گفت: شاید خیلی قابل قبول نباشد که بعد از مدتها تلاش مقامات برای تجهیز سیستم ریلی کشور، شاهد وقوع چنین حوادثی باشیم. اینکه اعلام شود این فاجعه به دلیل خطای انسانی بوده است یا حتی گفته شود خطای فنی در هر صورت از ایجاد مشکل بزرگی خبر می‌دهد که نهایتا باید رفع شود.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معرفی خاطیان این حادثه را درخواست اصلی مردم تبریز خواند و گفت: استعفای مقام مسئول راه‌آهن آن هم برای اولین بار در کشور ما اقدام به موقعی بود. با اینحال در ادامه خواستار اعلام علت اصلی وقوع حادثه هستیم.

به گفته ساعی باید شفاف سازی شود و جلوی تکرار این حوادث گرفته شود.

وی درخصوص اظهار نظر یکی از نمایندگان که وضعیت تبریز را در حالت غیرعادی توصیف کرده بود، گفت: بهتر است بدون تحریک مردم، تنها این اطمینان داده شود که مشکلات حل شدنی است و امکان وقوع این حوادث به حداقل خواهد رسید.

به گفته ساعی این حادثه باید منجر به ارتقا و رفع مشکلات سیستم ریلی و ناوگان حمل و نقلی کشور شود.

نماینده مردم تبریز با اعلام اینکه ما به عنوان مدافع حقوق مردم در مجلس حضور داریم، تصریح کرد: بدون هیچ گونه گرایش سیاسی و تنها با پررنگ کردن منافع ملی حق اظهار نظر داریم و درست تر آن است که هنگام سخن در خصوص آلام مردم آذربایجان به فکر پاسخگویی و حل مشکل باشیم. باید منفعت مردم را در نظر گرفت و خسران مردم را دید و با نظارت دقیق و کامل به روشن‌تر شدن ابعاد موضوع کمک کنیم.

نظر شما